Considerations To Know About دیابت کودک

Wiki Article

اگر عدد نتیجه آزمایش بزرگ‌تر مساوی ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد یعنی سطح قند خون فرد بالا است.

تشنگی زیاد، تکرر ادرار و کاهش وزن از جمله نشانه‌های دیابت تیپ دو است.

دکترتو یک وب‌سایت سلامت‌محور است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بازار سلامت الکترونیک ایران آغاز کرده‌است. ما در کنار فعالیت به عنوان یک مرجع نوبت‌دهی پزشکان، سعی می‌کنیم با تولید مقاله‌های علمی و معتبر در حوزه پزشکی در مجله سلامت دکترتو، دانش عمومی جامعه را نسبت به مسائل سلامت افزایش دهیم.

متاسفانه هنوز درمان کاملی برای این بیماری وجودندارد، اما با رژیم غذایی سالم، ورزش و حفظ تناسب اندام، می شود آنرا بهبود بخشید. درصورتیکه رژیم غذایی و ورزش کافی نباشد، شما می‌بایست درمان دارویی و یا درمان انسولینی را شروع نمود.

لوزالمعده، هورمونی به نام انسولین تولید می‌کند که به عنوان کلیدی عمل می‌کند که اجازه می‌دهد قند خون وارد سلول‌های بدن شود تا آنها بتوانند از آن برای انرژی استفاده کنند.

با رژیم‌های کم کالری، رژیم‌های کم کربو یا کتوژنیک، ورزش زیاد و رژیم غذایی سالم یا جراحی کاهش وزن می‌توان مقاومت به انسولین را کاهش داد.

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، ۱۷۹۰۰ نفر زیر سن ۲۰ سال با بیماری دیابت نوع ۱ شناسایی شدند، ۵۳۰۰ نفر از سن ۱۹ الی ۱۹ سال مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شدند.

website اگر میزان انسولین مورد نیاز از طریق غذا، کاهش وزن، ورزش یا داروی ضد دیابتی تامین نشود، بیمار باید انسولین مصرف کند.

بیماریهای قلبی و عروقی. دیابت شدیدا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر با درد قفسه سینه (آنژین)، حمله قلبی، سکته، تصلب شریان و فشارخون بالا شود.

مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی، و ویتامین‌ها، فیبر و پروتئین‌های بدون چربی ریسک دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

عادل مرادی گفت: ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ برای جبران وزن از دست رفته بابت قند چه کارهای موثری از قبیل نوع خوراک و یا… میشه انجام داد؟

عدد بزرگ‌تر از ۱۲۶ میلی‌گرم در دو بار آزمایش یا بیشتر نشانه ابتلای فرد به دیابت است.

دیابت نوع ۲ در جوانان نادر است اما می‌تواند زمانی که انسولین به خوبی در بدن کار نمی‌کند، رخ دهد. بدون گلوکز انسولین کافی می‌تواند در جریان خون تجمع یابد.

با گذشت زمان ، پانکراس میزان انسولین تولید شده را کاهش می دهد.

Report this wiki page